امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۳۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۵۹۸۰

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: یکی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تجمع کارگران این کارخانه در روزهای گذشته اظهار کرد: از هفته گذشته ۳ بخش از کارخانه تولید ندارد و کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود، کار نمی‌کنند و تولید را متوقف کرده اند.

وی افزود: کارگران در بخش‌هایی که مواد اولیه وجود دارد، اجازه تولید نمی‌دهند و برخی از بخش‌ها نیز که تولید وجود دارد، کارگران به دلیل پرداخت نشدن حقوق، اجازه خروج تولیدات را نمی‌دهند و خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود هستند.

این کارگر تصریح کرد: سه ماه است که به ما حقوقی پرداخت نشده و این مساله زندگی همه ما را با مشکل رو به رو کرده است. در سال ۹۶ فقط حقوق فروردین ماه کارگران به آن‌ها پرداخت شده و این مساله فاجعه است. باید به داد کارگران گروه ملی فولاد برسند.

یک کارگر دیگر در این زمینه اظهار کرد: در حال حاضر کارگران حقوق سه ماه خود را دریافت نکرده‌اند. ما می‌خواهیم که به مشکلاتمان رسیدگی شود زیرا کارخانه تولید و فروش دارد. هیچکس از وضعیت زندگی کارگران خبر ندارد اما وضعیت زندگی بسیاری از ما خوب نیست و باید زودتر به این وضعیت رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که مالکیت کارخانه مشخص شده است باید تکلیف این شرایط زودتر مشخص می‌شد و ثباتی در شرایط به وجود می‌آمد اما اوضاع اصلا مشخص نیست و کسی هم به مشکلات کارگران توجه نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز نیز روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد کارگران و کارکنان گروه ملی فولاد مشکل دارند و حقوق آن‌ها چندماه به چندماه به تعویق می‌افتد، مسئولان قضایی در استان در کنار سایر مسئولان مربوط به این مسئله ورود کنند تا این مشکل به بحران تبدیل نشود؛ باید شرایط زندگی این کارگران را درک کرد و وظیفه مسئولان است که سریعتر این مشکل را حل کنند .

 

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد