امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۲۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

IMG_792

شهلا عموری امروز در جلسه‌ای با حضور استاندار خوزستان اظهار داشت: وضعیت فعالان اقتصادی به درجه‌ای از وخامت رسیده که بسیاری از آنها با بحران ادامه فعالیت مواجه شده‌اند و نیز انگیزه استمرار در حوزه فعالیتی خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی تابعی از یک شیوه یا ضابطه حمایتی نیست و معلوم نیست که منابع تخصیصی چرا بدست مخاطبان آنها نمی‌رسد یا اساسا اعتباراتی تخصیص داده نمی‌شود که در همین‌جا از استاندار تقاضای پیگیری مجدانه و حصول نتیجه مطلوب را داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: وجود نقاط مرزی (تجاری) بطور بلقوه یک مزیت بزرگ اقتصادی تلقی و چنانچه این مزیت به درستی اداره و مدیریت شود قطعا آثار و منافع مثبت متعددی بدنبال خواهد داشت، اما برغم گذشت چندین سال از افتتاح مرزها بویژه مرز چذابه، متاسفانه تجار ما از کمبود حداقل ترین نیازها و امکانات در رنج هستند.

عدم وجود اراده‌ای برای منع فرصت طلبی در راستای حمایت از تجار خوزستانی

وی گفت: معتقدیم اراده‌ای جهت ساماندهی اساسی و منع هرگونه فرصت طلبی در راستای حمایت از تجار ما در کار نبوده است که اگر می‌بود، وضعیت از آنچه هست بهتر نشان می‌داد.

عموری خطاب به استاندار عنوان کرد: اگر بطور سرزده سری به مرز چذابه بزنید، خواهید دید که تجار ما در جایگاه و منزلت شایسته خود قرار ندارند که یکی از دلایل مهم پدید آمدن این وضعیت، عدم وجود مدیریت واحد یا منسجم است که چنین امری حاکمیت سلیقه و کم رنگ شدن مفهوم مسئولیت پذیری را بدنبال داشته است.

وی ضمن بیان اینکه حمایت متولیان دولتی استان از بخش خصوصی تناسبی با نیاز این بخش مهم ندارد، افزود: چرا سهم حضور و تردد مسئولان (در سطح ملی) مرتبط به حوزه اقتصاد، به استان بسیار کم است؟ آیا استانی اقتصادی‌تر از خوزستان یافت می‌شود؟ چرا در زمان عزیمت مقامات ارشد استانی به مناطق اقتصادی بویژه مرزها و بنادر، نام و ذکری از بخش خصوصی بعنوان مخاطب اصلی چنین اماکن و مراکزی به میان نمی‌آید؟ آیا با چنین بینش و نگرشی می‌توان به تحسین وضعیت موجود امیدوار بود؟

لزوم پیگیری استاندار برای تسریع عملیات اصلاح مسیر جاده عبدالخان به مرز چذابه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز  بیان کرد: مسیر جاده عبدالخان به مرز چذابه حدود ۵۰ کیلومتر است که عملیات اصلاح و بازسازی بخشی از آن به کندی صورت می‌پذیرد که پیگیری شخص استاندار در جهت تسریع در عملیات و اتمام کار آن مورد تقاضای فعالان اقتصادی زیان دیده است.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی تقاضای حمایت ویژه استاندار از فعالانی که برغم وجود ریسک بالا همچنان با طرف‌های عراقی به فعالیت می‌پردازند هستند، گفت: یکی از آثار این حمایت جلب اعتماد سرمایه‎گذاران عراقی بمنظور سرمایه‎گذاری در استان خوزستان خواهد بود.

عموری عنوان کرد: انتظارات بخش خصوصی از استاندار قطعا انتظاراتی فراتر از نیاز و ضرورت نیست، بعنوان مثال و در حالیکه در اکثر استان‍‌ها، اتاق بازرگانی مرکز استان عضو شورای اداری استان است، چرا خوزستان از این قاعده مستثنی شده و بخش خصوصی از حضور در چنین شورایی محروم مانده است؟ چرا اتاق‎های خرمشهر و آبادان بعنوان نمایندگان بخش خصوصی به عضویت شورای اداری شهرستان های خود در نیامده‌اند؟ آیا این نگاه، اجحافی بزرگ در حق بخش خصوصی استان بشمار نمی‌رود؟

اهمیت تشکیل تیم اقتصادی متشکل از کارشناسان و فعالان بخش خصوصی با حضور استاندار

وی خواستار شد: از استاندار می‌خواهیم که با توجه به اشراف بخش خصوصی خوزستان به موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری عراق، هرگونه ارتباط مرزی، اقتصادی، بندری با مشورت و حضور نماینده ای از این بخش صورت بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه تشکیل یک تیم اقتصادی قوی و متشکل از کارشناسان و فعالان بخش خصوصی در کنار استاندار  پیشنهاد می شود، درباره اهمیت پیگیری موضوع مرز شوش و افتتاح آن، بیان کرد: این مرز ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان و کاستن از بزرگترین معضل استان و آن منطقه یعنی بیکاری، بدلیل کاهش قیمت توافقی و نزدیک شدن مسافت برای تجار و صادرکنندگان بومی بسیار حائز اهمیت است و می‎تواند پویایی و شادابی اقتصادی را برای آن منطقه محروم و کم برخوردار به ارمغان بیاورد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد