امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۲۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۵۷۲۳

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: این شاعر پیشکسوت جهان اسلام از آماده‌سازی اثر جدیدش با موضوع ترجمه اشعار امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: امام خمینی(ره) چهار دیوان شعر دارند که شامل سبوی عشق، محرم راز، نقطه عطف و باده عشق هستند. در این اثر از هر دیوان سه قصیده انتخاب کردم و آنها را در همان قالب نظم به زبان عربی برگرداندم .

وی اظهار کرد: علاوه بر ترجمه، اشعار را به تفصیل نقد و تحلیل کردم، موارد جناس، اشاره، ایهام، لف و نشر و… را ذکر و آن‌ها را با آثار شعرای عارف مثل ابن عربی، سعدی، حافظ و منصور حلاج مقایسه کردم .

حزباوی ادامه داد: در این کتاب از سه بانویی که در زندگی امام (ره) نقش داشتند نیز یاد شده است، یکی از این بانوان مادر مکرمه ایشان است، چون امام(ره) در کودکی پدرشان را از دست دادند و مادر تربیت ایشان را به عهده گرفت. یکی دیگر از این بانوان همسر امام(ره) هستند که غربت و تبعید را تحمل کرد تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. سومین بانو، خانم فاطمه طباطبایی همسر سید احمد است که این اشعار را برای ما نگه داشت. اگر سیده فاطمه طباطبایی نبود، شعری از امام راحل به دست ما نمی‌رسید .

این شاعر پیشکسوت گفت: ان‌شاءالله بهره خوبی از این کتاب ببریم چون چنین چیزی تاکنون منتشر نشده است .

وی با اشاره به قول مساعد استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مبنی بر چاپ و انتشار دیگر آثارش گفت: یکی دیگر از این آثار حماسه خمینی (ره) است که در آن تمام اشعار جنگ را جمع کردم و قرار است از طرف بنیاد حفظ آثار طی یکی دو ماه آینده منتشر شود. یکی دیگر «الخمینیات» است که قصائدی است که درباره امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سروده‌ام. این اثر برای بار دوم منتشر می‌شود. «احلی القصائد» هم اثر دیگری است که درباره فاجعه فوت حضرت امام (ره) است .

عباس حزباوی از شاعران و نویسندگان عرب استان خوزستان و از اولین شاعران انقلاب و شعر عربی معاصر است. «الالعاب الشعبیه لعرب خوزستان»، «آراء فی التفسیر اللغوی للقرآن الکریم»، «المرأه المسلمه بین الامس و الیوم»، «دروس فی الشعر الحسنی»، «سالفه ابن خوزستان»، «حراس الثوره الاسلامیه»، «تجوید الصلاه الائمه الجمعه و الجماعات»، «دروس فی الشعر الشعبی»، «دروس فی الشعر العربی»، «تراثنا الشعبی خلال قرن»، «دیوان دمعه علی شاطی الفرات» و… از جمله آثار این شاعر خوزستانی است .

آخرین اثر عباس حزباوی با موضوع ترجمه و تحلیل ۱۲ غزل امام خمینی (ره) توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان چاپ می‌شود و در هشتمین جشنواره شعر عربی رضوی خوزستان رونمایی خواهد شد .

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد