امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۵۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۴۷۵۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در همایش روز صنعت، معدن که امروز، ۲۱ تیرماه در تالار اجتماعات سازمان صنعت و معدن استان برگزار شد، اظهار کرد: صنعت از زوایای مختلفی در قرآن کریم مطرح شده که از جمله آن می‌توان به بحث اشتغالزایی صنعت اشاره کرد که تأکید فراوانی بر روی این بحث شده است.

وی با اشاره به زمان تولد حضرت عیسی(ع) و سخن گفتن این پیامبر در آغوش مادر و معرفی کردن خود به عنوان این‌که خداوند مرا مبارک قرار داده است، گفت: حضرت عیسی بنده مبارک خداوند است که در هر کجا که بودند، سود و منفعت به مردم می‌رسید و در حدیث امام صادق (ع) آمده است که حضور این پیامبر سود، نفع و برکت فراوانی برای مردم داشته است.

حسن ‌زاده با بیان این‌که خداوند متعال فردی را که برای سود و نفع مردم تلاش کند دوست دارد، خاطرنشان کرد: خوشحال کردن یک فرد مؤمن، ثواب زیادی دارد و هر کسی برای برادر مؤمن خود کاری کند، خداوند متعال ۷۵ فرشته را بر وی می‌گمارد و در هر قدمی ثوابی برای او می‌نویسد و بعد از اتمام کار برادر مسلمان، ثواب حج و تمتع را برای آن فرد می‌نویسد.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: جامعه ما معضل بیکاری دارد که در اسرع وقت باید این معضل از بین برود و اشتغال در جامعه فراهم شود. در جامعه ما اشتغال کاذب به صورت زیادی وجود دارد و این امر برای ما به عنوان شهروندان اهوازی، باعث شرمساری و خجالت‌زدگی است.

وی افزود: ایجاد اشتغال بالاترین عبادت است و باید در این امر همکاری لازم انجام شود. ایجاد تسهیلات برای صنعتگران در حوزه تولید کمک فراوانی به اشتغال می‌کند.

حسن‌زاده با اشاره به این‌که استان خوزستان در طی این مدت پیام‌های منفی زیادی به مسئولان ارسال کرده است، گفت: اینگونه پیام‌ها در پی مشکلات استان در خصوص قطعی آب و برق، گرمی هوا و ریزگردها، باعث کاهش سرمایه و مانع ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان می‌شوند و مهاجرت شهروندان خوزستانی را نیز افزایش می‌دهد.بنابراین مسئولان باید به این مشکل توجه فراوانی کنند و تسهیلات لازم را برای این‌گونه مسائل فراهم کنند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: اگر فرهنگ ما، بر اساس فرهنگ قرآنی باشد، می‌توانیم هم شاهد کاهش هزینه‌های تولید و هم ارتقای کیفیت محصولات باشیم و نیز تمام مسئولان باید با همدیگر همکاری کنند و دست به دست همدیگر بدهند تا استان خوزستان چابک و شاد شود.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد