امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۰۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۴۱۷۰۰۱۷۰۰_Test_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  ظهر دیروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شوش، که در تالار نیایش این شهرستان برگزار شد عبدالعباس زبیدی‌نیا با اشاره به پیچیدگی و تعدد وظایف در حوزه دادگستری، حفظ امنیت را مهمترین وظایف دستگاه قضایی دانست و اظهار کرد: دستگاه قضایی مبتلا به  موضوعات متعددی مانند حقوق افراد، حقوق اجتماعی، حقوق شهروندی، سیستم رایانه ای و خدمات قضایی است که از جنبه های متفاوت بررسی می شوند.
وی ادامه داد: شان و جایگاه رئیس دادگستری به دلیل دو بعد قضایی و مدیریت اداری اجل از دیگر مقامات قضایی است.
رئیس اداره امور شوراهای حل اختلاف خوزستان توجه به صلح و سازش بین طرفین دعوا را مهم و سنت حسنه عنوان کرد و افزود: از وظایف دستگاه قضایی حل و فصل دعوی به زوری که  قبل از صدور حکم تلاش برای کسب صلح و سازش و اصلاح بین دو طرف از وظایف دینی، اخلاقی و قانونی است که پرداختن به آن بسیار مهم و پسندیده است.

وی در جمع قضات و رؤسای دستگاهای قضایی شهرستانی شوش، اندیمشک، گتوند، دزفول، الوار گرمسیری، حمیدیه و امیدیه خواستار حسن رفتار با مراجعین شد و بیان کرد: نگاه ما به مراجعه کنندگان نباید نگاه به مجرم و خطا کار باشد اکثر مراجعات به دستگاه قضایی ناشی از عدم آشنایی و بی اطلاعی از قوانین و حقوق قانونی است خوش برخوردی و خوش اخلاقی و راهنمایی مراجعین با سعه صدر  انجام بگیرد.

زبیدی نیا خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بزرگان، شیوخ، روحانیت و سادات و شورای حل اختلاف در کنار دستگاه قضایی در حل و فصل امور بسیار ضروری است.
وی یاد آور شد: در دستگاه قضایی به گونه‌ای کار شود که رضای خدا در آن مشهود باشد ما دستگاهی هستیم که مظلومین و کسانی که حقی از آنها ضایع شده به ما مراجعه می‌کنند لذا بدون نگاه به منصب و پست افراد حق مظلوم را از ظالم باز پس بستانید.

بر اساس این گزارش،  در این  آیین تودیع و معارفه صادق جعفری چگنی بعنوان رییس جدید دادگستری شوش معارفه و از تلاش‌های حجت الاسلام کریم محمدی رییس دادگستری این شهرستان تقدیر شد.
صادق جعفری چگنی قضاوت در دادگستری شوش، ریاست دادگاه عمومی بخش شاوور و دادستانی شهرستان اندیمشک را در کارنامه خود دارد.
حجت الاسلام کریم محمدی به عنوان دادیار دادسرای انتظامی قضات کشور منصوب شده و فعالیت خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری فارس – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد