امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۲۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۹۱۵۵۱-۷۱۷۲۹۰۶۷

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آمده است: هواشناسی استان دمای ۵۰ درجه و بیشتر و وقوع پدیده شرجی را تا روز چهارشنبه ۱۹ تیر برای بیشتر نقاط خوزستان پیش بینی کرده است.
در ادامه آمده است: شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز نسبت به فشار بسیار بالای وارده بر تجهیزات شبکه برق این استان ناشی از وقوع دما بالای هوا در هفته گذشته هشدار داده و درخواست کاهش ساعت کاری ادارات، سازمان ها و ارگان های دولتی را در صورت پیش بینی تداوم وقوع دمای بالا ارائه کرده است. این درخواست به منظور جلوگیری از بروز حادثه احتمالی و گسترش قطع برق استان، مصرف بهینه برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف برق و آب به ویژه در ساعات اوج مصرف در ادارات و پیشگیری از قطعی احتمالی آب و برق و برای رفاه حال شهروندان مطرح شده است.
بر اساس این گزارش، ستاد بحران خوزستان پیش از این زمان کار اداری در روزهای شنبه و یکشنبه را تا ساعت ۱۳ اعلام کرده بود.
هواشناسی خوزستان اعلام کرده است: صبح شنبه میزان رطوبت در آبادان ۷۵ درصد، اهواز و هندیجان به ۵۰ درصد، ماهشهر و شادگان ۷۰ و در بستان به ۶۰ درصد رسید و پیش بینی می شود این پدیده تا روز دوشنبه به دلیل حاکمیت جریانات جنوبی بر خوزستان وجود باشد.
همچنین پیش بینی شده است دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد و بالاتر نیز تا روز چهارشنبه در برخی نقاط خوزستان تداوم داشته باشد.
ستاد بحران خوزستان ۲۲ خرداد ماه مصوب کرد که زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی این استان در روزهایی که دمای هوای استان به بالای ۴۹ درجه می رسد، ساعت ۱۳ پایان یابد.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد