امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۱۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۴۲۹۹
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: مجید مصلحی در نشست صمیمی با کارکنان حوزه هنری خوزستان در اهواز با اشاره به فعالیت حوزه‌های هنری در سراسر کشور گفت: خوشبختانه با بررسی‌هایی که صورت گرفته و با همه سختی‌هایی که داشتیم شاهد حرکت رو به جلو در بیشتر استان‌ها هستیم.
وی در خصوص مطالبات حوزه هنری عنوان کرد: بخشی از مطالبات را خود ما باید مهیا کنیم. اعتقاد دارم هیچ کس به اندازه خودمان نمی‌داند مشکلات این حوزه چیست و هیچ کس هم به اندازه خود ما نمی‌تواند برای رفع این مشکلات ما را همراهی کند.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان این‌که حوزه هنری چهار بُعد را در کارها و فعالیت‌ها مدنظر قرار می‌دهد، افزود: یک بُعد جهت‌دهندگی است که بر اساس آن باید بدانیم هدف از تشکیل حوزه هنری چیست و چه ماموریت‌هایی را باید دنبال کند.
وی ماموریت اصلی حوزه هنری را شناخت، تولید و انتقال و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی با استفاده از زبان هنر دانست و اضافه کرد: این ماموریت، هدف و کار ما را مشخص می‌کند که باید در رشته‌های مختلف همچون ادبیات، نمایش، موسیقی، تجسمی و… این موضوع مورد توجه باشد.
وی بُعد دوم را ساختار و تشکیلات دانست و اظهار کرد: ساختار و تشکیلات ما باید متناسب با ماموریت‌مان باشد. در ساختار و تشکیلات چه نیازی داریم در شهرستان‌ها دفتر بزنیم ولی نتوانیم آن را مدیریت کنیم؟ دفاتر ما باید بر اساس ضرورت تشکیل شود و شرط تحقق اهداف آن مهیا باشد.
مصلحی بُعد سوم را نیروی انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی ستون و خیمه‌گاه سازمان و در حوزه هنری رگ حیاتی است؛ بنابراین باید روی نیروهای خود سرمایه‌گذاری کنیم و به آن‌ها فرصت ارتقا داده شود و به کسی که توانمندتر است فرصت ظهور و بروز دهیم.
وی ابراز کرد: بُعد چهارم محیط است که شامل محیط بیرون و درون سازمان می‌شود. درون سازمان به روابط ما مربوط است که باید سر یک هدف مشترک گروه شویم، نه این‌که گروه‌های غیررسمی تشکیل دهیم. موانع درون‌سازمانی و موانع بیرون سازمان را باید حل کنیم.
وی فضا و انسجام درونی حوزه هنری خوزستان را بسیار مطلوب و رو به جلو ارزیابی کرد و ادامه داد: تا پایان امسال یکی از کارهای بزرگ را به خوزستان خواهیم داد که انتظار داریم این استان بتواند این بار را به دوش بکشد و به صورت جدی آن را دنبال کند.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی یاد آور شد: خوزستان به واسطه این که پتانسیل دفاع مقدس است می‌تواند به مرکز و پایگاه ادبیات پایداری کشور تبدیل شود و لازم نیست در آبادان همه رشته‌ها را داشته باشیم. اگر آبادان ظرفیت دفاع مقدس را دارد انرژی را در این حوزه به کار ببرد.
وی با تاکید بر این‌که باید بر روی حوزه ادبیات پایداری در خوزستان کار کرد و خلاقیت داشت، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم حوزه ادبیات پایداری منظور ما فقط کتاب نیست بلکه می‌توان با ترکیبی از همه هنرها در این حوزه کار کرد و ما هم با همه توان شما را حمایت می‌کنیم.
منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد