امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۴۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۴۱۵۱
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: استاندار خوزستان شب گذشته (چهارشنبه) به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دیدار سه تن از پیشکسوتان عرصه قلم رفت.
دیدار با حفیظ‌الله ممبینی شاعر و داستان‌نویس
در این دیدار استاندار خوزستان به گفت‌وگو با این شاعر و داستان‌نویس پرداخت و در ادامه نیز حفیظ‌الله ممبینی خطاب به دکتر شریعتی اظهار کرد: با این اقدام‌تان همه را شاد کردید و این شادی مربوط به من و جامعه فرهنگ استان نیست بلکه مربوط به جامعه فرهنگ کشور است و این جامعه مطلع می‌شود که استاندار و مدیرکل ارشاد خوزستان نیز به فکر جامعه قلم هستند. این اقدام شایسته، روحیه نسل در حال حرکت را تقویت و آن‌ها را دلخوش می‌کند.
وی افزود: من از سوی تمامی هنرمندان از استاندار و دیگر مسوولان قدردانی می‌کنم چراکه کاری صادقانه و با محبت را انجام دادند و افتخار می‌کنم که مسوولان ما دلواپسی و دل‌مشغولی فرهنگ را دارند و دعا می‌کنم که شما در کارهای‌تان موفق باشید.
دیدار با عباس حزباوی شاعر عرب خوزستان
در این دیدار عباس حزباوی شعری را که برای استاندار خوزستان سروده بود قرائت کرد و آن را همراه با یک جلد قرآن نفیس به دکتر شریعتی تقدیم کرد.
این شاعر در ادامه این دیدار توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده خود از جمله راه‌اندازی بخش عربی مجله سپاه ارایه داد.
همچنین در این نشست استاندار خوزستان خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار چاپ کتاب نقد ادبی و همچنین تواشیح‌های سروده‌شده توسط این شاعر شد، قرار شد که مبلغ پنج میلیون تومان به گروه تواشیح تحت نظر عباس حزباوی اختصاص پیدا کند.
دیدار با غلام‌رضا فروغی‌نیا روزنامه‌نگار پیشکسوت
در این دیدار نیز غلام‌رضا فروغی‌نیا توضیحاتی در خصوص گردآوری و تالیف کتاب‌های پشت ابرهای خاکستری  (یادنامه‌ای برای سردار شهیدعلی هاشمی) و سوتک (مجموعه داستان کوتاه) ارایه داد.
در پایان هر سه دیدار از سوی استاندار خوزستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اهدا لوح تقدیر و هدایا از این سه پیشکسوت عرصه قلم تجلیل شد.
در حاشیه این دیدارها غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای خوزستان اظهار کرد: به مناسبت روز قلم و به احترام اصحاب این عرصه وظیفه خود دانستیم که به صورت نمادین خدمت سه تن از نویسندگان و شاعران استان برسیم زیرا قلم آن قدر ارزشمند است که خداوند در قرآن به آن سوگند یاد کرده است.
وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم در حد توان و بضاعت‌مان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌هایی برای اهل قلم داشته باشیم. از زمانی که آقای جوروند کار خود را در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده است فعالیت‌ها برجسته‌ شده و نمود بیشتری پیدا کرده‌اند چراکه تلاش‌ها مضاعف بوده است.
استاندار خوزستان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی که خواهیم داشت تلاش می‌کنیم که کمک‌هایی به این عرصه داشته باشیم؛ البته پیش از این نیز به هنرمندان و خانه هنرمندان کمک‌هایی شده است.
منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد