امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۳۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۲۱۷۲۹۲

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس می خواهد این تیم را ترک و فوتبالش را در اروپا دنبال کند. ترانسفری که برانکو ایوانکوویچ هیچ مشکلی با آن ندارد و به باشگاه اعلام کرده است می تواند این بازیکن را بفروشد.

مهاجم ملی پوش پرسپولیس دو فصل متوالی آقای گل رقابت های لیگ برتر شد و بدون شک یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان پرسپولیس در قهرمانی فصل گذشته این تیم در رقابت های لیگ برتر بوده است. گلزنی های مهدی طارمی در لیگ قهرمانان آسیا نیز تاثیر بسزایی در نتیجه گیری برانکو و حضور این تیم در مرحله یک چهارم نهایی داشته است.

اینکه برانکو به همین راحتی حاضر شده است مهاجم گلزن خود را از دست بدهد در نوع خود قابل تامل است که می توان علت آنرا در چند موضوع بررسی کرد.

بدون شک خرید گادوین منشا مهاجم نیجریه ای و گلزن فصل گذشته پیکان تهران تاثیر زیادی در رضایت برانکو برای خروج مهدی طارمی داشته است. منشا شاید از جنس همان مهاجمانی باشد که برانکو از آنها به عنوان «گلزن مادرزاد» یاد می کرد و سال گذشته بارها مجبور شد در توجیه عدم گلزنی های طارمی این واژه را به کار ببرد.

هیچ بعید نیست سرمربی باهوش پرسپولیس فکر روزهایی را هم که قرار بود مهدی طارمی را به دلیل علاقه اش به سبک بازی گادوین منشا نیمکت نشین کند، کرده است. بدون شک نیمکت نشینی هر کدام از این بازیکنان حاشیه هایی را به همراه خواهد داشت. خرید گران قیمت منشا و نیمکت نشینی اش در پرسپولیس هیچ توجیهی ندارد. از سوی دیگر اگر برانکو طارمی را نیمکت نشین کند مجبور می شود به جنگ سکوها و رسانه ها برود.

از ارتباطات بین بازیکنان پرسپولیس هم می توان به عنوان عاملی یاد کرد که شاید علاقه برای حفظ مهدی طارمی را کمرنگ می‌کند. موضوعی که می توانست شائباتی درباره باندبازی در پرسپولیس مدل ۹۶-۹۷ راه بیندازد.

در کنار این موضوع باید به بحث مالی فروش طارمی نیز اشاره کرد. باشگاه پرسپولیس در صورت فروش این بازیکن پول هنگفتی به دست می آورد. آنها تقاضای یک میلیون یورویی از مهاجم خود کرده اند تا رضایتنامه اش را صادر کنند. ترانسفری که اگر صورت گیرد بزرگترین دریافتی را در زمینه نقل و انتقالاتی برای سرخپوشان پایتخت رقم می زند. حتی اگر طارمی مجبور به بخشش مطالبات گذشته اش برای صدور رضایتنامه شود، سود زیادی نصیب پرسپولیس می شود.

در میان هیاهوی ایجاد شده درباره طارمی یک موضوع خودنمایی می کند و آن آرامش برانکو ایوانکوویچ است. موضوعی که به وضوح در مکالمه های اخیر برانکو با خبرنگاران مشخص است. جملاتی نظیر: «مهدی طارمی را درک می کنم که می خواهد برود»، «من برای پیشرفت بازیکن مانع نمی شوم»، و «منشا را گرفته ایم و به او ایمان دارم» نشان می هد سرمربی پرسپولیس معادلات تیمش را در دوران آماده سازی بدون طارمی پیش می برد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد