امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۲۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۸۴۶۸۴_۵۱۳

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم عقد تفاهمنامه بین بنیاد مسکن و بانک مهر ایران اظهار داشت: مذاکراتی را با بانک قرض الحسنه مهر ایران شروع کرده بودیم و نتیجه این مذاکرات این است که بتوانیم علاوه بر مصوبات دولت در حوزه اعطای وام به روستائیان برای نوسازی مسکن، از محل منابع بانک مهر ایران هم تسهیلاتی پرداخت کنیم.

وی افزود: قرار بر این است که بنیاد مسکن در این بانک سپرده‌گذاری انجام دهد و معادل دو برابر سپرده بنیاد مسکن، بانک مهر ایران تسهیلات با سود ۴ درصد در اختیار روستائیان قرار دهد.

تابش ادامه داد: سقف این وام از ۸ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان است که مدت زمان بازپرداخت آن از ۳۶ تا ۶۰ ماه پیش بینی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارائه وثایق به بانک مهر ایران برای دریافت وام ۸ تا ۱۵ میلیون تومانی برای روستائیان سهل‌تر در نظر گرفته شده است، گفت: روستائیان می‌توانند با سفته‌های زنجیره‌ای هم نسبت به اخذ وام اقدام کنند.

در ادامه این مراسم علیرضا اکبری، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه این بانک در راستای اجرای رسالت خود اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با سود ۴ درصد می‌کند، اظهار داشت: در سال گذشته اقدام به پرداخت ۵۱۰ هزار فقره تسهیلات بانکی در حوزه‌های بهداشت، درمان، ازدواج و کارآفرینی کرده‌ایم که ۵۰ درصد این وام‌ها در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغالزایی بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته موفق به پرداخت ۴۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه شدیم که امیدواریم با اعتماد مردم و افزایش سپرده‌گذاری میزان پرداخت تسهیلات را افزایش دهیم.

اکبری بااشاره به ارائه وام‌های ۸ تا ۱۵ میلیونی به روستائیان برای ساخت و نوسازی مسکن اظهار داشت: با این مبلغ وام ۹ هزار مسکن روستایی بهسازی می‌شود.

وی  ادامه داد: تلاش کردیم که روند ارائه وام به روستائیان آسانتر باشد و برای دریافت وام حداقل رفتار به شعب را داشته باشند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: برای وام‌های زیر ۱۰ میلیون تومان نیاز به یک ضامن و برای وام‌های بالای ۱۰ میلیون تومان باید دو ضامن وجود داشته باشد.

وی همچنین درباره برنامه این بانک در حوزه ارائه تسهیلات به مسکن اظهار داشت: با توجه به تقاضای مشتری موضوع تسهیلات را مشخص می‌کنیم در حال حاضر به بهسازی مسکن شهری ۱۵ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود که قرار است این رقم به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

بر اساس  گزارش، طبق تفاهم بین بنیاد مسکن و بانک مهر ایران آورده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال است و مجموع تسهیلات پرداختی معادل ۴۵۰ میلیارد ریال خواهد بود که توسط بانک تامین و به محض واریز بنیاد طی ۱۲ ماه به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد