امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۵۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۱۲۱۵۰۰۰۰۴۵_Test_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان : امید حاجتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که شامگاه یکشنبه در استانداری خوزستان و با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزارشد، اظهار کرد: دستور کار مشخصی را برای جلسه امروز اعلام داشتیم مبنی بر ارائه گزارش برنامه اشتغال فراگیر در استان که در آن با تکالیف دستگاه‌های اجرایی نیز مشخص خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: به موجب بند سه اشتغالزایی که توسط ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده، ۹۷۰ هزار شغل جدید به سه روش در سال جاری ایجاد خواهد شد.
حاجتی ادامه داد: میزان۳٫۷ درصد از سهم اشتغالزایی‌های کل کشور در سال جاری که در حدود ۳۷ هزار نفر را شامل می‌شود، برای خوزستان تعیین شده است که با توجه به ظرفیت و نرخ بالای بیکاری در خوزستان درخواست بازنگری را از مسوولان مربوطه در کشور را خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان مؤظف به دریافت حداقل سهم از بسته اشتغالزایی کشور هستند که باید در کمترین حالت به اندازه نقش و سهم آنها در اقتصاد ملی باشد و رعایت و اجرای این امر از سوی دستگاه‌ها به عنوان یک معیار ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی استان لحاظ خواهد شد.
حاجتی در ادامه افزود: خوزستان در رابطه با اشتغالزایی و تدوین فرصت‌های جدید طبق گزارش رسمی مرکز آمار به طور میانگین  ۵۵ هزار نفر در سال ایجاد اشتغال داشته و در ۴ سال ۲۲۰ هزار نفر اشتغال جدید در خوزستان ایجاد شده است.
همچنین وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خوزستان از متوسط کشوری بالاتر است، عنوان کرد: باید در برنامه ششم توسعه سهم قابل توجهی از اشتغالزایی را به خوزستان اختصاص داد و با توجه به اینکه از اواخر سال ۹۵ استاندار خوزستان دستور به تدوین بسته خروج از رکود خاص استان خوزستان را با توجه به ظرفیت‌های این استان داده‌اند باید به تکمیل شدن چرخه تولید ارزش افزوده در بخش کشاورزی نیز توجه کافی داشته باشیم.
وی افزود: با پیش بینی احداث شهرک‌های کشاورزی علاوه بر اقتصادی کردن الگوی کشت می‌توانیم ارزش افزوده این بخش را نیز به حداکثر خود برسانیم.
حاجتی با اشاره به  بخش گردشگری و مغفول خواندن آن، اذعان داشت: با توجه به  ظرفیت بسیار بالای خوزستان در حوزه‌های مختلف باید توجه ویژه‌ای نسبت به تمام بخش‌های آن داشت و قادر خواهیم بود در حوزه گردشگری جنگ و دفاع مقدس، گردشگری آبی، گردشگری سلامت و گردشگری میراث حضور موثری داشته باشیم.
وی بسته تحرک بخشی به حوزه مسکن را به عنوان بخش تأثیرگذار در رونق اقتصادی برشمرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بخش صنایع که عمدتا بالادستی هستند نیز از دیگر راهکارهای تدوین بسته خروج از رکود هستند که با مشارکت  شرکت شهرک های صنعتی و اداره کل صنعت و معدن به آن پرداختیم.
حاجتی افزود:  در رابطه با فعال شدن صنایع به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد اعتباراتی را اختصاص داده‌ایم؛ در سال گذشته  سهم خوزستان از منابع بانکی ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۰۰ میلیارد تومان عملکرد داشته و در سال جاری نیز پیش بینی  می‌شود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به عنوان تسهیلات قرض الحسنه به آنها اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: همچنین به منظور افزایش جذب سرمایه گذار در بسته خروج از رکود استانی، تأمین و فراهم کردن زیرساخت‌های ضروری در شهرک های صنعتی و عدم افزایش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی را در کنار دیگر مشوق‌ها در نظر گرفته‌ایم.
حاجتی  با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای اجرای بسته خروج از رکود، اظهار داشت: از ظرفیت عظیم سرمایه گذاری نفت در غرب کارون برای توانمندسازی مناطق محروم و روستایی استفاده خواهیم کرد و این مورد نمونه‌ای از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود است.
حاجتی  با اشاره به معضل بخشی نگری در استان، بیان داشت: بخشی نگری  که در برخی از حوزه در استان وجود دارد با ایجاد روند کند استعلامات و دیگر امور موجب دلسردی و پشیمانی سرمایه گذاران از ورود سرمایه به استان می‌شود و این در حالی است که خوزستان آنقدر دارای مزیت‌های فراوان است که در صورت رفع موانع اداری در همین شرایط جوی نیز مورد استقبال مطلوبی از سوی سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی در پایان افزودبا ایجاد پنجره واحد صدور مجوزها در زمان خود، به سهولت در موعد مقرر انجام خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری فارس – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد