امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۲۰۲۰۰۰۱۳۶_Test_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: عبدالله سامری امروز در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی وضعیت خاصی دارد که لزوم رسیدگی به نیازهای جدی مردم به ویژه در زمینه ارتقا، توسعه و نوسازی شبکه برق را دوچندان کرده است.

وی افزود: متاسفانه وزارت نیرو به انتظارات به حق مردم خوزستان بی‌توجه است و از انجام وظایف خود سر باز زده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان کل عوارض دریافتی از قبوض برق مردم خوزستان ۷۰۰میلیارد ریال است که طبق بند «هـ» بودجه وزارت نیرو موظف است تمام این عوارض را در استان برای ارتقا و توسعه شبکه برق هزینه کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شرکت توانیر از این مبلغ تنها ۲۷۰میلیارد ریال آن را به استان پرداخت کرده و مابقی را حساب‌های خود متمرکز کرده و به خوزستان بازنگردانده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تجهیزات برق خوزستان به دلیل گرمای طاقت فرسا میزان فرسایش و استهلاک آنها بالا است و نیازمند نوسازی و ارتقا دارند.

وی اظهار کرد: متاسفانه عدم داشتن اعتبار کافی بهانه‌ای است که همیشه سازمان برق برای عدم نوسازی و توسعه شبکه از آن استفاده می‌کند این در حالی است که عوارض دریافتی از مردم که طبق قانون باید به استان تعلق بگیرد را وزارت نیرو به تاراج برده است.

سامری با اشاره به اینکه استان خوزستان یکی از پرمصرف‌ترین برق استان‌های کشور است که به تبع آن میزان عوارض برق دریافتی از مردم آن نیز بیشتر از استان‌های دیگر است گفت: مشاهده می‌کنیم در برخی استان‌ها تمام عوارض برق در همان استان هزینه می‌شود اما در استانی مثل خوزستان که شبکه برق آن فرسوده و مردم با مشکلات جدی قطعی برق مواجه هستند ۷۰ درصد از عوارض مردم را در استان‌های دیگر هزینه می‌کنند.

وی افزود: انتظار مردم خوزستان از دولت این بوده که علاوه بر بازگرداندن کل ۷۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافتی از مردم به استان، مبلغ بیشتری نیز برای نوسازی و توسعه شبکه برق خوزستان اختصاص دهد که متاسفانه این موضوع ظاهرا دغدغه وزارت نیرو نبوده است.

منبع: خبرگزاری فارس – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد