امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۱۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۴۸۵۲۶۳

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: امید حاجتی شامگاه گذشته در نشست کارگروه گردشگری استان خوزستان اظهار کرد: هشت روستای گردشگری مصوب شامل دو مورد در شوشتر، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و دو مورد هم در دزفول داریم که در این کارگروه می توان بیشتر و جامع تر به نحوه انتخاب روستاها پرداخت.

وی بیان کرد: اینکه بعد از تصویب این روستاها چه اثری بر روستاها خواهد داشت را نیز باید در این جلسه ارائه داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با اشاره به وجود خانه های مسافر عنوان کرد: راه اندازی خانه های مسافر ظرفیت قانونی است و نمی توان آن را حذف کرد ولی امکان ساماندهی آن وجود دارد. همچنین این ساماندهی نیز بر عهده خود سازمان میراث فرهنگی است. در برخی شهرها به شدت به آن توجه شده و خیلی هم اشتغالزا است. در خیلی از شهرها اخیرا دیگر مجوز برپا کردن چادر در شهرها را نمی دهند تا از این ظرفیت استفاده شود.

حاجتی عنوان کرد: باید از ظرفیت خانه مسافر با تدوین یک طرح و برنامه ریزی های لازم به نحو احسن بهره مند شد. باید به عنوان ظرفیت برای حداکثر بهره برداری اشتغالزایی در فصولی که خوزستان دارای مسافر بسیار است از آن استفاده کنیم. قاعدتا کسی که متقاضی هتل است خواستار خانه مسافر نیست و اصلا قابل مقایسه نیست که بخواهیم برای آن نگرانی داشته باشیم.

 

منبع:خبرگزاری مهر  – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد