امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۴۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۷۹۸۶۴-۷۱۷۰۷۱۸۰

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: پیمان جهانگیری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ۱۰ روز اخیر چهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع اندیمشک مهار شد ابتدا منطقه پاپره دچار حریق شد که اطفا کامل صورت گرفت سپس منطقه دشت لاله نزدیک امام زاده احمد دچار حریق شد که بصورت کامل اطفا صورت گرفت.
وی افزود:در آخرین حریق الوار، منطقه عمومی چاوونی در چهار نقطه دچار حریق شد که بدلیل وجود جنگل های متراکم بلوط و همچنین صعب العبور بودن و گستردگی منطقه و تعدد مراکز آتش گرفته از جمله سیاهکوه و منگره و اطفا آن چهار روز طول کشید.
وی گفت:هر کدام از این کانون‌ها به ترتیب مورد مهار قرار گرفت که روزانه حدود یکصد نیرو اعم از بسیج ،سپاه ،هلال احمر ،منابع طبیعی، ارتش،تیپ حضرت مهدی،تیپ ۷۲ و نیروهای مردمی همراه با حضور سه هلیکوپتر،که بدلیل تراکم جنگل و کوهستانی بودن یک فروند بالگرد سبک با قابلیت مانور بالا و همچنین یک بالگرد مخصوص حمل نفر و تجهیزات و یک بالگرد آب پاش در منطقه حضور داشته اند.
فرماندار اندیمشک گفت: حریق در چاوونی هم مهار شد اما آثار باقیمانده در تنه درختان که به علت گرما احتمال شعله ور شدن دارند نیز در دست خاموشی کامل است.
جهانگیری از استاندار خوزستان،مدیرکل بحران،مدیرکل منابع طبیعی ،نماینده مردم اندیمشک و کلیه متولیان استانی، دادگاه الوار گرمسیری،بخشدار الوار،منابع طبیعی اندیمشک،محیط زیست، شهرداران تابعه،معاونت وکارکنان فرمانداری،هلال احمر اندیمشک،سدهای کرخه و دز،ارتش،سپاه،سمن ها،تبپ حضرت مهدی،تیپ ۷۲ و دوستداران محیط زیست به خاطر پیگیری و شرکت در عملیات مهار این آتش سوزی قدردانی کرد.
وی تاکید کرد: آماده باش دستگاههای شهرستان تا اتمام کامل جزییات حریق ادامه دارد.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد