امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۲۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۷۳۳۴۶-۷۱۶۹۴۴۸۸

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سیدعلی بحرینی مقدم روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید به خبرنگاران گفت:مرحله ادغام موسسه آرمان با یکی از موسسه های اعتباری (ملل)در مرحله نهایی است و روز گذشته در آستانه امضاء نهایی ، ایراد حقوقی از سوی موسسه طرف مقابل گرفته شد که مستلزم ضمیمه کردن اسناد دیگری بود که این مساله کار نهایی تفاهم نامه ادغام را اندکی به عقب انداخت.
وی به سپرده گذاران موسسه آرمان که در یک ماه اخیر صدمات و لطمات روحی و مالی از ناحیه این موسسه متحمل شدند اطمینان داد مشکل در چند روز آینده به طور قطع حل می شود و نگرانی ها به پایان خواهد رسید.
بحرینی مقدم با بیان اینکه مشکل موسسه توسعه(آرمان) از فروردین ماه امسال زمانی کلید خورد که معاون بانک مرکزی فعالیت این موسسه را غیرقانونی اعلام کرد و متعاقب آن تعدادی زیادی از سپرده گذاران از استان لرستان به شعب این موسسه برای دریافت سپرده های خود هجوم آوردند افزود: توصیه اکید ما این است تا چند روز دیگر سپرده گذاران صبور باشند ، به شایعات توجه نکنند و مطمئن باشند از سپرده های آنان صیانت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی ، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استاندار خوزستان با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری بحران در موسسه آرمان ، استاندار خوزستان با رئیس جمهوری ، رئیس بانک مرکزی و وزیرکشور و برخی دیگر مسئولان ارشد کشوری برای حل این مشکل در ارتباط بود افزود: با پیگیری های انجام شده ، مشکل سپرده گذاران موسسه آرمان حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر تعداد زیادی از مردم حتی به بانک های دولتی مراجعه می کردند و می خواستند سپرده های خود را خارج کنند امکان پذیر نبود و ایجاد مشکل می کرد افزود: بانکها حدود پنج درصد نقدینگی دارند و بقیه سپرده های مردم در سایر بخش های اقتصادی به کارگیری می کنند.
بحرینی مقدم افزود: مشکل موسسه آرمان به تدریج به سایر موسسه ها و بانکها نیز کشیده شود و یک فضای عدم اطمینان در مردم شکل گرفت.
وی گفت: مشکل موسسه اعتباری ثامن نیز حل شده و در این زمینه دغدغه ای وجود ندارد.
امید حاجتی رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در نشست شورای اقتصاد مقاومتی نیز از عموم سپرده گذاران آرمان تقاضا کرد صبوری و همراهی داشته و مطمئن باشند ۱۰۰درصد مشکل سپرده گذاران حل می شود.
وی گفت: ما به فضایی آرام نیاز داریم تا مشکلات به وجود آمده را در چند روز آینده حل و روال عادی را حاکم کنیم.
بنا به این گزارش سپرده گذاران موسسه آرمان در یک ماه اخیر با برپایی تجمع های اعتراضی مقابل استانداری و شعب این موسسه ، نسبت به مسدود شدن حساب های آنان در این موسسه واکنش شدید نشان داده و خواستار دریافت همه سپرده ها خود شدند.
در استان خوزستان ۳۴ شعبه موسسه اعتباری آرمان فعال است که از این تعداد ۱۴شعبه آن در اهواز است.
گفته می شود مردم خوزستان بیش از ۲۵هزار میلیارد ریال در موسسه اعتباری آرمان یا توسعه سپرده گذاری کرده و این موسسه این سپرده ها را برای خرید هواپیما ، ساخت و خرید هتل در مشهد و کیش و بورس سرمایه گذاری کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز چندی پیش با اشاره به مشکل سپرده گذاران موسسه آرمان گفت:این دادستانی در اقدامی پیشگیرانه همه سهامداران اصلی این موسسه را از کشور ممنوع الخروج کرده است.

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد