امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۰۶:۵۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگارمادرجلسه شورای سلامت و امنیت غذایی، با محوریت بیماری کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری به ریاست علی بویری فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان و با حضور روسای ادارات شهرستان هندیجان به عنوان اعضاء این شورا برگزار شد.
این جلسه به صورت فوری و با موضوعیت بیماری کرونا تشکیل شد. مسائل مختلف حول این بیماری ازجمله تعریف بیماری، شدت و ضعف آن، راههای انتقال، راههای پیشگیری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. سرپرست شبکه بهداشت و درمان هندیجان توضیحات جامع و کاملی در این باره دادند. اقداماتی که در سطح شهرستان توسط ادارات خصوصا شبکه بهداشت و درمان، اداره بندر سجافی و آموزش و پرورش باید صورت گیرد به عنوان مصوبات جلسه لازم الاجرا شدند.
فرماندار هندیجان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و اعلام وضعیت اضطراری در کشور، کلیه اقدامات پیشگیرانه باید در دستور کار ادارات قرار گیرد، اما نباید با بزرگنمایی مسئله باعث ترس و اضطراب در میان مردم شد. شهرستان هندیجان به علت مرزی بودن و داشتن مراودات فراوان با کشورهای همسایه یکی از پرخطرترین شهرستانهای استان میباشد، از طرفی روابط تجاری ایران با کشور چین میتواند موضوع را برای ما مهمتر و جدی تر نماید، لذا باید با هوشیاری و حفظ آرامش با اجرای اقدامات پیشگیرانه و موثر مانع از ورود بیماری به داخل استان و کشور شویم.
وی در ادامه اظهار داشت: آموزش، اقدام مهم دیگر در جهت پیشگیری از شیوع بیماری میباشد که با اهمیت بیشتر در بین ملوانان و دانش آموزان و همچنین عامه مردم باید انجام شود. نصب بنر، توزیع پمفلت، برگزاری جلسات آموزشی و استفاده مناسب از فضای مجازی راههای مناسبی در جهت بالا بردن سطح آگاهی جامعه میباشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، درمورد بیماری کرونا توضیحات جامعی دادند و به سوالات و ابهامات اعضاء شورا پاسخ دادند.
دکتر رئیسی بیان داشت: بیماری کرونا یک بیماری شبه آنفلوآنزا است که علائمی شبیه آن دارد که از خفیف تا شدید و بسته به شرایط فرد بیمار با درصد کشندگی پایین (۲-۳ درصد) بروز میکند. درمان خاصی ندارد و پیشگیری مهمترین راه مقابله با آن است.
وی درپایان گفت : با توجه به وجود بندر سجافی در هندیجان که مراودات فراوانی با کشورهای همسایه دارد، پرسنل بهداشتی در پست مراقبت مرزی بندر سجافی به صورت دائم و با دقت بالا تمامی افراد ورودی در بندر سجافی از لحاظ بیماری کرونا مورد بررسی و مراقبت قرار میدهند، که درصورت کشف موردی از بیماری، اقدامات پیشگیرانه و درمانی را انجام دهند. خبرنگار/اعظم حکیمی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد