امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۳۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۱۱۰۰۵۹

به گزارش تفکرجوان، احمدرضا لاهیجان زاده شامگاه چهارشنبه در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در اهواز اظهار کرد: اسفند ۹۳ هیئت دولت مصوبه ای در زمینه مقابله با ریزگردها داشت که قرار بود سال ۹۴ اجرایی شود اما ۹۰ درصد این مصوبه تامین اعتبار نشد.

وی افزود: در حال حاضر نیز قرار است که این مصوبه اصلاح شده و در سال آینده اجرایی شود که انتظار داریم مورد پیگیری قرار گیرد. برای حل این‌ مشکل باید تقسیم کار میان دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گیرد و علاوه بر این دولت کمیته ای همانند کمیته حل مشکل دریاچه ارومیه برای خوزستان پیش بینی کند تا این کمیته هر سه ماه یک بار گزارشی را به دولت ارائه دهد.

لاهیجان زاده بیان کرد: نباید کانون های فرسایشی را فدای کانون های شن و ماسه ای کرد. یک خط لوله، ۳۰ هزار هکتار کانون ریزگرد را در غیزانیه به وجود آورده است که با یک برنامه ریزی درست در عرصه، قابل حل  است.

نبی الله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: در صورتی که پدیده ریزگردها مهار نشود، در آینده مشکلات جدی برای نظام بوجود خواهد آمد. اگر استان های دیگر آب خوزستان را برای تولید نیاز دارند، خوزستان برای حفظ شرایط خود به آن نیازمند است که این امر یک الزام‌می باشد.

خون میرزایی بیان کرد: باید از انتقال آب به هر اسمی صرف نظر کرد و خوزستان را به عنوان یک استان با شرایط ویژه حفظ کرد. تولیدی که در دیگر استان ها مورد هدف است، با حفظ آب در خوزستان قابل جبران‌ است.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: مباحث انتقال آب بر توسعه آبزی پروری تاثیر دارد این در حالی است که آبزی پروری علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال نقش مهمی در مرطوب کردن آب و هوا دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا زراسوندی رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان عنوان کرد: تعریف ریزگرد بار کمی دارد و اتفاقی که در خوزستان رخ می دهد به لحاظ علمی گرد و خاک نام دارد چرا که حجم عظیمی از خاک در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر، آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: خوشحالیم که پس از ۱۵ سال، کار به کاردان سپرده شد و مدیریت این مشکل به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

زراسوندی بیان کرد:  استان تیم فنی قوی در این زمینه دارد که با تعامل بسیار خوب بین سازمان های مرتبط به وجود آماده است و انتظار داریم از سوی وزارت جهاد نیز کمیته فنی در استان مستقر شود تا بتوان از زمان برای حل این‌مشکل استفاده بهتری کرد.

انتهای پیام/مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد