امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۰۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

صبحانه پرس-سپیده اسکندری-مدیر اجرایی حوزه ی کرخه خوزستان در نشستی مطبوعاتی که صبح امروز در سالن جلسات این موسسه برگزار شد، با اشاره به این که موسسه جهادنصر تنها مجری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و متولی آن وزارت نیرو است، اظهار کرد: همان گونه که در تامین آب مورد نیاز طرح، وزارت نیروی متولی است، در زمینه ی پساب ها نیز این وزارت خانه باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: جهاد نصر درخصوص زهکش های اصلی اقدام جدیدی انجام نداده است و تنها با توجه به تجهیز و نوسازی تلاش دارد راندمان آبیاری را بالا ببرد که این امر باعث توسعه ی سطح زیر کشت می شود.

محمد بنی تمیم با رد ورود زه آب های حوزه ی کرخه به رودخانه کرخه، بیان کرد: هیچ پسابی وارد کرخه نمی شود و تمامی پساب طرح در حوزه ی کرخه به هورالعظیم می ریزد، ضمن این که موسسه جهادنصر آب جدیدی را وارد منطقه نکرده است و پساب های موجود ناشی از احداث زهکش های اصلی توسط وزارت نیرو و جهادکشاورزی است.

وی بحث پساب های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را چالشی استانی خواند و گفت: چالش پساب ها مختص به یک ارگان خاص نیست و باید با موشکافی و تلاش همگانی حل و مرتفع شود.

مدیر اجرایی حوزه ی کرخه خوزستان با بیان این که سازمان آب و برق راهکارهایی برای انتقال زه آب ها به هورالعظیم دارد، عنوان کرد: پساب های ناشی از ساخت شبکه اصلی در گذشته لایروبی نشده اند و این موضوع الان باعث بروز مشکلاتی شده است اما به طور قطع، سازمان آب و برق به عنوان متولی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح هایی برای هدایت زهکش ها و در نهایت هدایت آن ها به خلیج فارس دارد که بر اساس آن ها عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل زه آب ها، لایروبی و ساماندهی آن ها ضروری است و سازمان آب و برق به عنوان متولی امر باید در این زمینه اقدام کند.

بنی تمیم درخصوص بحث خریدهای درون استانی و انتقادات از این موسسه درمورد خرید خارج از استان توضیح داد: طبق تصمیم مسئولان استانی و مدیران طرح، پیمانکاران این موسسه مکلف به خرید درون استانی هستند و می توان گفت بیش تر خریدهای این موسسه از درون استان تامین می شود و گزارشات ماهیانه ی آن به سمع و نظر استاندار می رسد.

وی یادآور شد: علاوه بر خریدهای درون استانی، پیمانکاران موسسه موظف به انجام بیمه های کارفرمایی در درون استان هستند.

مدیر اجرایی حوزه ی کرخه خوزستان درخصوص پیشرفت فیزیکی طرح بیان کرد: در فاز نخست طرح، ۸۷ هزار هکتار مربوط به کرخه ی خوزستان است و تاکنون ۵۶۶ هزار هکتار شبکه اصلی و ۲۸۸ هزار هکتار شبکه فرعی در حوزه ی کرخه احداث شده است و ۶۷ درصد عملیات اجرایی پروژه انجام شده است.

وی گفت: در حوزه ی کرخه ی خوزستان ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۲۸ کارگاه مشغول به کار هستند که از این تعداد ۲ و ۴۰۰ نفر در قسمت پیمانکاری و ۲۰۰ نفر در قسمت مشاور مشغول به فعالیت هستند.

بنی تمیم میزان نیروی کار بومی شاغل در این حوزه را ۹۳ درصد خواند و گفت: این تعداد نیرو در تمامی زمینه ها و تخصص ها به کار گمارده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۴ هزار و ۴۰۰ هکتار تعهد سال ۹۵، تاکنون ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال، عقب ماندگی ۱۰ درصدی طرح جبران شده و کل تعهدات امسال به بهره برداری برسد.

مدیر اجرایی حوزه ی کرخه خوزستان با بیان این که از هرگونه انتقاد سازنده استقبال می کند، عنوان کرد: در هر طرحی ایراداتی وجود دارد و ما از اصحاب رسانه و دیگر منتقدان انتظار داریم که جنبه های مثبت و منفی طرح را در کنار هم ببینند و با انتقادات سازنده راه را برای پیشرفت طرح که پیشرفت استان است، هموار کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد