امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۳۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

photo_۲۰۱۷-۰۸-۰۶_۱۶-۰۷-۴۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: آیین های مناسبتی، فرصتی نیکو هستند برای یادآوری یک رویداد. روز خبرنگار ( ۱۷ مرداد ماه) یکی از همین یادآوری های دلپسند است. روزی ویژه برای گرامیداشت تلاشگران عرصه ی خبر و رسانه. خدمتگزارانی که بدون هیچگونه منت و ادعایی در هر شرایطی برای اطلاع رسانی و ارتقاء دانش افکار عمومی تلاش می کنند. روزنامه نگاران یا اصحاب رسانه ای ‌که در سراسر جهان همواره برآنند که با زدودن ناراستی ها و رهایی از کاستی ها، به بیان واقعیت ها بپردازند و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه را به روشنی حرکت دهند.

در آستانه روز خبرنگار بر آن شدیم به منظور ارج نهادن به مقام والای خبرنگار و پاسداشت این روز مهم گفت و گویی با خبرنگار فعال و پیشکسوت عرصه خبر و رسانه داشته باشیم تا با نحوه فعالیت وی و هم با مشکلات و معضلات جامعه خبرنگاری در شهرستان شوشتر آشنا شویم.
این روزها تقریباً کمتر کسی است با خبرنگار پیشکسوت و زحمت‌کش شهرستان شوشتر، و همچنین جانباز هشت سال دفاع مقدس که برای دفاع از مرزهای کشورش به میدان جنگ رفت آشنایی نداشته باشد.
“کوروش حاجی پور” یکی از پیشکسوتان عرصه خبر و صاحبان قلم در شمال خوزستان است که بیش از ۳۰ سال پیشینه ی فعالیت در رسانه های مختلف دارد. وی چهره ای آشنا، خوشنام و کوشا به شمار می آید که در صدا و سیمای خوزستان، مطبوعات و روزنامه های سراسری و محلی مختلف خدمتگزار است. او که اکنون ساکن شهرستان شوشتر است با طرح سؤالهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … در جهت رسیدن به خواسته های مردم، هر مسئولی را به چالش کشانده و از آنها توضیح خواسته، همچنین با انعکاس فعالیتهای مسوولان و پرسنل اداراتی که کار خود را به نحو مطلوب انجام داده اند به خدمات آنها ارج می نهد.

حاجی پور پیرامون سابقه فعالیت خود اظهار کرد: فعالیت مطبوعاتی را از سال ۶۴ در لالی به گونه ای آغاز کردم که تعداد خبرنگاران شمال خوزستان کمتر از انگشتان دست بود.

وی افزود: در آن زمان فقط یک نشریه چهار صفحه ای در سراسر استان خوزستان منتشر می شد علاقه و تلاش بسیار زیاد من به قدری بود که یک صفحه نشریه به خبرهای ارسالی بنده اختصاص داده می شد. به طوری که این عشق و علاقه باعث شد که بعدها در شهرستان های مسجدسلیمان، شوشتر و گتوند فعالیت خود را به صورت جدی و گسترده تر ادامه دادم.
پیشکسوت خبر و رسانه با اشاره به برخی مشکلات عرصه خبرنگاری در طول فعالیتش تصریح کرد: “مشکلات خبرنگاران در شوشتر را می‌توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد، یکی مربوط به حرفه‌ خبرنگاری است که خبرنگاران برای انجام رسالت خبری خود گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. مشکل دیگر که شاید مشکل همه خبرنگاران در کشور باشد نوع برخورد مسوولان در زمان بیان مشکلات و انتقاد‌ها است.
وی بیان داشت: مسوولان باید انتقادپذیر باشند و از انتقادهای سازنده و مثبت استقبال کنند چرا که انتقاد باعث توسعه یافتگی و پیشرفت یک جامعه می شود.
فعال عرصه خبر و رسانه با انتقاد از درآمد پایین خبرنگاران افزود: مشکلی که خبرنگاران از آن رنج می‌برند علاوه بر درآمد پایین، عدم تضمین شغلی است به طوری که اکثر خبرنگارانی که حتی به صورت تمام وقت در این حرفه کار می کنند از بیمه و سایر مزایایی که جزو قانون کار به شمار می آیند بهره مند نیستند.
وی ادامه داد: به دلیل درآمد پایین در این حرفه بسیاری از خبرنگاران برای امرار معاش خود یا با چندین رسانه همکاری دارند، یا اینکه در کنار کار خبرنگاری به شغل دیگری اشتغال داشته و یا به طور کلی وارد حرفه دیگری شده‌اند.
پیشکسوت عرصه خبر و مطبوعات خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در این حرفه وجود دارد باید آن را به جهاد تشبیه کرد و یک عبادت دانست. چرا که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وظیفه ای خطیر، دشوار و مقدس است.
حاجی پور در پایان یادآور شد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند آنها برای توسعه و پیشرفت شهر و میهن اسلامی خود تلاش می کنند لذا متقابلا توقع دارند که مورد احترام مردم وحمایت ویژه مسوولان قرار گیرند زیرا که احترام به خبرنگار، احترام به فرهنگ و توسعه فرهنگی جامعه است.

 

تهیه وتنظیم خبر: مریم جلودارپور

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد