امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۱۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۴۱۵۱۴۱۲۴۳۹۲۰۸۰۷۶۰۷۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سید کوروش حسینی ‌زاده در گفت‌وگو باخبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر ۵۴ ایستگاه مکانیزه مجهز به سیستم سرمایشی و ۳۷۰ ایستگاه غیر مکانیزه در سطح شهر اهواز وجود دارد که ساخت هر ایستگاه مکانیزه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که بودجه سازمان اتوبوسرانی کفاف مکانیزه کردن تمام ایستگاه‌ها موجود را ندارد.

وی با بیان اینکه اعتبار ساخت و تجهیز و تعمیرات در بودجه شهرداری مناطق وجود دارد، افزود:سازمان اتوبوسرانی در حال حاضر فقط می‌تواند با میزان درآمدی که کسب می‌کند سوخت مورد نیاز اتوبوس‌ها را تامین کند زیرا در ماه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید گازوئیل، ۵۰ میلیون تومان برای خرید روغن و بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برای خرید آب رادیاتور هزینه می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز تصریح‌کرد: در خوشبینانه ترین حالت درآمد سازمان اتوبوسرانی از محل فروش بلیط اتوبوس آن هم در فصل مدارس ۲۰۰ میلیون تومان است اما  هزینه بیمه اتوبوس‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان و  هزینه خرید قطعات اتوبوس‌ها در ماه  ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون بوده  زیرا  فرسودگی اتوبوس‌های موجود در سطح شهر  ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهروندان نیز در حفظ و نگهداری ایستگاه‌های مکانیزه موجود رعایت لازم را نداشته و با آسیب رساندن به ایستگاه‌ها هزینه‌های بیشتری را به این سازمان تحمیل می‌کنند ، گفت: سازمانی که ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارد  اما هزینه هایش ۲ میلیارد تومان است چگونه می‌تواند خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهد.

حسینی‌زاده  ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس را  نیازمند ورود سرمایه گذار دانست و عنوان کرد: در شهر ۷۵۰ هزار شهروند کارت توزیع کردیم که مردم  هنگام استفاده از اتوبوس هزینه خود را راحت تر پرداخت کنند اما متاسفانه برخی  هزینه کرایه خود را پرداخت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: درآمدهای شهرداری به دلیل پرداخت نشدن عوارض از طرف شهروندان کاهش یافته و  اگر اعضای  شورای شهر مخالف این موضوع هستند چرا در طول این ۴ سال برنامهریزی مناسبی  برای رفع این موضوع  انجام نداند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی با بیان اینکه تجهیز ناوگان حمل و نقلی در زمینه اتوبوس، تاکسی و ایستگاه‌ به امکانات مورد نیاز  نیازمند بودجه‌ای خاص است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری ماهانه چه میزان کمک به سازمان اتوبوسرانی می‌کند، گفت: شهرداری ماهانه یک میلیارد تومان به سازمان اتوبوسرانی  بایت هزینه حقوق پرداخت می‌کند‌.

وی به برنامه‌هایی برای مکانیزه کردن ایستگاه‌های غیر مکانیزه موجود در سطح شهر عنوان کرد:  به دنبال الگوی هستیم که با  انتشار فراخوانی سرمایه گذار مناسب با درخواست ها و شرایط موجود  پیدا و در قبال آن درآمد تبلیغات ایستگاه‌های اتوبوس را به عنوان  هزینه به وی پرداخت کنیم.

حسینی‌زاده با بیان اینکه ساخت  چه تعداد ایستگاه مکانیزه در سال به سرمایه گذار بستگی دارد ، گفت: ساخت ایستگاه بیشتر از یک ماه  طول نمیکشد و  در حال برنامه ریزی هستیم که فرخوان جذب سرمایه گذار را چگونه انجام دهیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد