امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۰:۴۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش پایگاه خبری تفکر جوان؛ فرشید خدادادیان مجری طرح موزه اکتشاف، حفاری و تولید نفت، ضمن تشریح اهداف و روند شکل گیری موزه نفت در مسجدسلیمان، به معرفی این موزه پرداخت و افزود: مسئولیت اجتماعی وزارت نفت نسبت به مسجدسلیمان برای تغییر نگاه غالب به این شهر و نیز منافع اقتصادی حاصل از افتتاح موزه در جذب گردشگر برای اقتصاد شهر از جمله مهمترین اهداف افتتاح موزه نفت در مسجدسلیمان است.

وی با اشاره به طرح کلی این موزه گفت: چرخه ی صنعتی از اکتشاف تا تولید نفت در پنج نقطه از مسجدسلیمان معرفی می شوند تا علاقه مندان اعم از مردم مسجدسلیمان، گردشگران حرفه ای، دانشجویان و پژوهشگران از این موزه بازدید کنند.

خدادادیان در ادامه افزود: در همین زمینه لزوم ارتباط با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و معرفی طرح موزه نفت و همکاریهای مستمر برای بازدیدهای گروهی و استفاده از فضای موزه نفت مورد تاکید مدیریت موزه هاست.


حجت الاسلام ظاهری، رئیس دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان نیز ضمن استقبال از همکاری بین مجموعه طرح موزه نفت در مسجدسلیمان و دانشگاه پیام نور بر اهمیت و ضرورت آغاز به کار موزه نفت در مسجدسلیمان تأکید کرد و گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان مرکز دانشگاهی و با دارا بودن رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی ارشد،در حد توان خود و خواست موزه نفت مسجدسلیمان با این مرکز آماده همکاری است.


حشمت الله منعم مشاور ارشد موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت نیز با اشاره به اهمیت تاریخ نفت بر نقش مسجدسلیمان به وسیله موزه نفت در ترسیم ایرانِ بدون نفت تأکید کرد: در کنار نمایش اشیاء، درسهای تاریخی لازم از آغاز و رکود اکتشاف و تولید در مسجدسلیمان گرفته شود.
در پایان مشاور ارشد موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت بیان کرد: سهم دانشگاه در این روشنگری را مهم دانستند تا شهری که روزی با نفت معرفی می شد، اکنون با گردشگری زنده نگاه داشته شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد