امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۴۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۲۲۷۰۰۰۴۴۹_Test_PhotoH

 باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: جلسه شورای اداری استان خوزستان با حضور اعضا شامگاه چهارشنبه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.
رئیس مرکز افتا خوزستان ضمن بیان اهمیت و ضرورت قدرت و امنیت در فضای ساییری اظهار داشت: امروز فضای پر کاربرد دیجیتال استفاده از فناوری‌های نوین را گریزناپذیر ساخته و تمامی حوزه‌ها بدان وابسته هستند.

حسینی با بیان اینکه ارائه  خدمات به صورت الکترونیکی تغییر شکل پیدا کرده است، اذعان داشت: با توجه به اهداف دولت در کاهش هزینه ها و الکترونیکی ساختن خدمات در ادارات، فضای مجازی روز به روز وسیع‌تر می‌شود، لذا امنیت فضای تولید و اطلاعات بسیار حائز اهمیت است.

حسینی تصریح کرد: در سال ۸۹ ویروس‌هایی صنعت انرژی  هسته ای کشور را مورد هدف قرار داد، همچنین موارد مشابه در کشور اوکراین در  حوزه برق و کشور آلمان در بخش صنعت مورد حملات سایبری قرار گرفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر حملات هکری ۱۵۰ کشور را آلوده کرد و حتی در یکی از استان‌های کشور حمله سایبری موجب اختلال در امور اداره گمرک و بلاتکلیفی تعداد ۵۰۰ کامیون در گمرک شد.

حسینی با اشاره به اینکه یک بعد از هر کشمکشی در عصر حاضر سایبری است، یادآور شد: اختلاف امروز قطر و عربستان با  حملات سایبری علیه قطر انجام شد.
وی در ادامه تأکید کرد: اگر کشور فاقد دفاع سایبری و توان بازدارندگی مناسبی باشد به یقین دشمنان اقتدار ملی را به خطر می‌اندازند.

حسینی با ابراز نارضایتی نسبت به بی توجهی مدیران ارشد ادارات و سازمان ها به موضوع فضای سایبری و امنیت آن، عنوان کرد: جای سوال دارد که چطور باید چند هکر بی‌سواد عربستانی سایت‌های ما را هک کرده و اقتدار ملی ما را خدشه دار سازند و همچنان برخی سازمان های دولتی و خصوصی حاضر به ایجاد و ارتقا امنیت وبسایت‌های خود نیستند، مسئول مستقیم امنیت سایبری هر سازمانی مدیر ارشد آن سازمان است.

 حسینی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء قدرت سایبری در کشور بیان داشت: افتا امنیت فضای تولید و اطلاعات، وظیفه هدایت، نظارت و برنامه ریزی را برعهده دارد، و در این راستا از تمامی سازمان ها دعوت می‌شود به منظور  امنیت فضای تولید و اطلاعات خود گام‌های قدرتمندی بردارند.

منبع:خبرگزاری فارس – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد