امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۸۰۱۴۹-۷۱۵۱۴۸۷۷

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمدرضا معتمدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  افزود:تاکنون این موضوع در هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند مطرح نشده و خبر منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص فاقد صحت است.
وی اظهارکرد: از آنجا که این موضوع دارای ابعاد مختلف قانونی بوده و دستگاه های متعدد ملی در آن دخیل هستند، هرگونه اطلاع رسانی تنها از طریق دستگاه و مراجع مربوطه قانونی معتبر است.
خبری در فضای مجازی با عنوان جزئیات و شرایط تبدیل خودروهای پلاک اروند به پلاک ملی از قول یک مقام آگاه پخش شده که بر اساس آن افرادی که تا تاریخ ۳۰ اسفند ۹۵ خودروی اروندی خریداری کرده اند، می توانند بر اساس شرایطی آن را به پلاک ملی تبدیل کنند.
ابه ادعای این خبر، برای تبدیل خودروهای پلاک اروند به پلاک ملی صاحبان سند باید با در دست داشتن مدارک خودرو درخواست خود را ارائه و پس از بررسی کارشناسی قیمت خودرو مبلغی بین ۲میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال (بسته به نوع و قیمت خودرو) پرداخت و روند تبدیل پلاک خودرو در ۱۰ روز کاری انجام خواهد شد.
این مقام آگاه گفته بود:به دلیل اینکه گستره جغرافیایی منطقه آزاد اروند شهرستانهای آبادان و خرمشهر است، در گام نخست آن و تا پایان اردیبهشت، فقط خودروهای با سال تولید تا پیش از ۲۰۱۵ که بیشتر در این دو شهرستان هستند ، پلاک ملی خواهند شد.
وی افزود: در گام دوم خودروهای مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ در ۱۱ شهرستان آبادان، خرمشهر، دزفول، بهبهان، ماهشهر، امیدیه، شادگان، اندیمشک، رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان پلاک خواهند شد و مالکان خودرو به هر کدام از این شهرستانها که نزدیکتر باشند می توانند مراجعه کنند.
منطقهٔ آزاد اروند که در نیمهٔ دوم سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید با وسعتی بالغ بر ۱۷٫۲۰۰ هکتار بزرگترین منطقهٔ آزاد تجاری و صنعتی کشور است. در سفر استانی ریاست جمهوری به خوزستان کل شهرستان های آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه قرار گرفتند.

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد