امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

A Palestinian police officer shows his ink-stained finger after casting an early vote during local elections at a polling station in the West Bank town of Jenin, Thursday, Oct. 18, 2012. Members of Palestinian security forces cast an early vote ahead of local elections which are to take place across the West Bank on October 20, 2012, in the first such polls since 2006. (AP Photo/Mohammed Ballas)

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: با گذشت چهار دوره از‌ عمر شوراهای‌اسلامی شهر و روستا و نزدیک‌شدن به‌ زمان انتخابات پنجمین دوره از این نهاد همچنان شاهد حضور کمرنگ ‌شورای‌عالی استان­ها به عنوان عالی‌ترین مقام نظارت بر کار شوراها هستیم؛ بدتر آنکه بسیاری سازمان‌ها و ادارات شهری نیز از کارکرد این شورا بی‌خبرند. شورای‌عالی استان‌ها در حالی چهارمین دوره خود را به پایان می‌­رساند که به جز یک سری اقدامات سطحی، کار جدی صورت نداده و حتی به نظر می‌آید؛ برخی اعضای آن نیز به قوانین و حوزه اختیاراتشان مسلط نیستند.

ناصر اکرامیان، عضو شورای‌ عالی­ استان­ها که به دلیل شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس دهم اکنون از سمت خود در این شورا استعفا داد‌ه است، درباره ضعف اصلی شورای عالی استان‌ها به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ­اعضای شورای‌عالی به جای آنکه به فکر مردم باشند و تمامی هم وغم خود را صرف نظارت بر امور و مصوبات و شوراهای شهرو روستا کنند به فکر دوباره انتخاب‌شدن هستند.حتی بسیاری از آنها نه تنها تسلطی به قانون شوراها ندارند که از بسیاری قوانین بی‌خبر بوده و تلاشی هم برای یادگیری آن نمی‌کنند.

نماینده سابق مردم نجف آباد در شورای شهر فعالیت‌های شورای‌عالی را به یک‌سری اقدامات ظاهری محدود دانسته و می‌افزاید: این همایش‌ها و گردهمایی درد هیچکس را درمان نمی‌کند و فایده‌ای ندارد تنها اقداماتی فرمالیته است که به اصل قضیه نمی‌­پردازد.

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: در حقیقت شورای عالی استان‌ها در ساختار شورایی کشور، مشابه مجلس شورای اسلامی در ابعاد محلی است و به عبارتی پارلمان محلی کشور است، ­اما متاسفانه این دومین پارلمان کشور حتی برای برگزاری جلسات خود‌ مکان ثابت و ‌‌مشخصی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد