امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۱۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

۴۳۹۶۰_۳۴۰

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: شورای اداری استان با حضور وزیر ارشاد، استاندار خوزستان، برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های استان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

سیدرضا صالحی‌امیری در سخنرانی خود در شورای اداری استان خوزستان با قیاس بین گذشته و حال خوزستان اظهار کرد: در شرایط حاضر همچنان‌‌ همان مسائل گذشته وجود دارد، شاید صورت آن تغییر کرده باشد اما ماهیتش تغییری ندارد، لذا بایستی الزامات امروز مشخص شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توصیف شرایط حاضر کشور، عنوان کرد: به اعتقاد اکثریت سران کشور و بنده، اکنون ما در حال عبور از قله پر پیچ و خم برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب و در آستانه جهش بزرگ برای تمدن سازی نوین هستیم.

منکر کاستی‌ها در خوزستان نیستیم/ وضعیت دیگر نقاط نیز در مسیر توسعه، از خوزستان بهتر نیست

وی بیان داشت: ایران نقطه کانونی امنیت منطقه‌ای است و در حوزه بین‌الملل توانست از حقوق ملت دفاع کند و حق ملت یعنی لغو تحریم‌ها را که به ناحق از آنها گرفته بودند باز ستاند و امکان صادرات نفت در هر میزانی که نیاز داشته باشیم را مهیا کند.

صالحی‌امیری با اشاره به سخنان نمایندگان و مسؤولان خوزستان در ارتباط با کاستی‌ها و مشکلات تصریح کرد: منکر هیچکدام از مسائل مطرح شده نیستم اما بدانید وضعیت دیگر نقاط نیز در مسیر توسعه، از خوزستان بهتر نیست.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت خوزستان وضعیت قابل دفاعی است و در برخی از شاخص‌ها نیز نیازمند تقویت و توسعه است، اذعان دارم در مجموع شرایط مساعد نیست اما نباید فضای یاس و ناامیدی بر جامعه حاکم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان شد: درآمدهای نفتی سال ۹۱ که ۱۱۴ میلیارد دلار بوده و تا امسال برآورد درآمد نفتی به ۳۳ میلیارد دلار کاهش یافته است که این میزان تنها ۲۵ درصد از حجم سال ۹۱ را شامل می‌شود بنابراین اگر چالش‌هایی را می‌بینید ناشی از شرایطی است که در آن واقع شده‌ایم.

اروپا عدم همکاری خود با دولت ترامپ را علیه ایران صریحا اعلام کرده است

صالحی‌امیری با بیان اینکه بایستی تلاش می‌شد تا زنجیر تحریم پاره شود، تشریح کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی اجماع جهانی را علیه ایران شکل داده بودند و با تحریک افکار علیه ایران هر قطعنامه‌ای در سازمان ملل بر ضد ایران با رای مثبت مواجه می‌شد.

وی افزود: موسسه بین‌المللی گالوپ در سنجش‌های میدانی ایران را در دسته کشور‌های شرور اعلام کرده بود و در حال حاضر با شکسته شدن انسجام افکار عمومی علیه ایران موسسه گالوپ ایران را امن‌ترین منطقه در خاورمیانه توصیف می‌کند و اروپا عدم همکاری خود با دولت ترامپ علیه ایران را صریحا اعلام داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکردهای نوین و تعاملات سازنده در برخورد با مسائل داخلی و بین‌المللی اظهار داشت: اساسا در تداوم گذشته الزاما باید به سمت جنگ می‌رفتیم اما به تدبیر نظام و در راس آن مقام معظم رهبری دشمن را خلع سلاح کردیم.

وی تاکید کرد: امروز رسانه و دیپلماسی قدرت است و انقلاب و انقلابی‌گری امروز در مذاکره، تعامل، تلاش برای رفع فقر و بیکاری و در کنار مردم بودن تعریف می‌شود.

صالحی‌امیری با بیان اینکه اختلاف افکنی با هر نیتی خیانت به انقلاب است اذعان داشت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و ثبات است و همه دنیا باید بداند ایران برای منافع ملی وحدت وفاق و انسجام خواهند داشت و این توصیه یک استراتژی است، خوزستان زمانی به توسعه می‌رسد که از خوزستان با وحدت یک صدا بلند شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد