امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۳۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۲۲۷۴۳_۷۶۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: همزمان با هفته پژوهش، سردارسرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع هیئت رئیسه و روسای دانشکده‌های دانشگاه تربیت مدرس تهران با گرامی داشت هفته پژوهش اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس می‌تواند در حرکت علمی کشور نقش مهمی ایفا کند و در این زمینه نهضت فکری ایجاد کند.

سردار حاجی‌زاده با برشماری اهمیت پرداختن به پژوهش، خاطرنشان کرد: موضوع پژوهش و تحقیق برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک مسئله اضطراری بوده و دستیابی به خودکفایی از طریق پژوهش یک ضرورت قطعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با ائتلافی از دشمنان مواجه بوده‌ایم، گفت: این رویارویی تمام حوزه‌ها از قبیل دیپلماسی و اقتصاد، عملیات ویژه و چریکی، جنگهای کلاسیک، جنگهای روانی و تبلیغاتی، حملات سایبری و حمایت از فتنه گران را شامل می‌شود.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه دشمنان با راهبرد جنگ ترکیبی به مقابله با ما برخاسته‌اند، گفت: در همین راستا و در مقطع کنونی آنان با استفاده تیم‌های نخبه در امور مذاکره، بخشی از آنچه را که قبلاً از ما گرفته‌اند را به ما باز می‌گردانند.

وی در ادامه با یادآوری نقش دانشگاه‌ها در دفع تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد، با وجود تمام این تهدیدات باید اتکای ما به توانمندی‌های داخل کشور باشد و در حوزه‌های نظامی و غیر نظامی بومی سازی کنیم.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه اگر دشمنان اطراف ما را حصار بکشند در ارتقای توانمندی، دانش و تولید در حوزه دفاعی بویژه در صنعت موشکی متوقف نخواهیم شد، اظهار کرد: این مهم با استفاده از توان دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان محقق شده و بحمد الله امروز در حوزه‌های مختلف دفاعی و پدافندی به خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان با تاکید براینکه باید تمام تلاش خود را بمنظور محقق کردن منویات مقام معظم رهبری به کار ببندیم گفت: این حرکت جهادی می‌تواند در حوزه غیر نظامی نیز رخ دهد و دانشگاه‌ها باید وارد این حوزه شوند تا مطالبات رهبری محقق گردد.

در ابتدای این مراسم احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به توانمندی‌های علمی و فنی نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های علمی شگفت انگیز بدنه سپاه، بویژه نیروی هوافضا لازم است تا پیوند میان مراکز دانشگاهی و نظامی بیش از پیش برقرار شد ه و دانشگاه تربیت مدرس آماده است تا با همکاری منسجم میان این دو نهاد بتواند در این مسیر مفید واقع شود.

انتهای پیام/ ایلنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد