امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۲۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

توصیه‌هایی برای مشترکان پرمصرف برق در فصل گرم

تفکر جوان /  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مشترکان به ویژه مشترکان پرمصرف، هر ساله باید به کمک کارشناس برق، تجهیزات جعبه کنتر خانه‌های خود را بازبینی کنند زیرا دمای هوا و مصرف باعث بروز آسیب‌هایی می‌شود.

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان با توجه به افزایش میزان مصرف اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق، مشترکان خانگی کابل‌های برق و تجهیزات کنتر درون خانه‌های خود را کنترل کنند تا شاهد بروز حوادث در خانه‌ها نباشیم.

وی افزود: شرایط برق از کنتر به درون خانه بر عهده مشترک است و مشترکان به ویژه مشترکان پرمصرف، هر ساله باید به کمک کارشناس برق، تجهیزات جعبه کنتر خانه‌های خود را بازبینی کنند زیرا دمای هوا و مصرف باعث بروز آسیب‌هایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: اگر مشترکی در طول سال، مصرف برق بالایی داشته باشد با توجه به اینکه دمای هوا نیز بالا است، ممکن است تجهیزات درون کنتر و کابل‌ها دچار آسیب شوند و این آسیب، باعث افزایش بار شبکه و بروز خسارت‌هایی از جمله آتش‌سوزی می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در حالت عادی، کابل برق نباید داغ شود و زمانی که کابل گرم می‌شود باید به تجهیزات نگاه کرد و نسبت به تعمیر و تعویض تجهیزات آن اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان اهوازی به این موارد توجه ویژه داشته باشند زیرا رعایت این نکات می‌تواند به کاهش خطرات احتمالی در حوزه برق و همچنین کاهش مصرف برق در شهر اهواز کمک کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد