امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۰:۴۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

پایگاه خبری تفکر جوان به نقل از خبرگزاری مهر، آمار «مشمولان حمایت معیشتی به نسبت یارانه بگیران» به تفکیک ۳۱ استان کشور نشان می‌ دهد که در استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های کم‌برخوردار ۸۲.۱ درصد از یارانه‌بگیران، حمایت معیشتی دریافت کردند؛ بنابراین ۱۷.۹ از یارانه بگیران این استان، مشمول دریافت حمایت معیشتی نشدند.

استان سیستان و بلوچستان بیشترین مشمولان حمایت معیشتی را به نسبت دریافت کنندگان یارانه نقدی به خود اختصاص داده است. همچنین در استان تهران ۵۷.۲ درصد از یارانه بگیران، مشمول دریافت حمایت معیشتی شدند. به عبارتی در استان تهران ۴۲.۸ درصد از یارانه بگیران، «حمایت معیشتی» دریافت نکردند. در بین ۳۱ استان کشور، خانوارهای یارانه‌بگیر استان تهران، کمترین سهم را از «یارانه حمایت معیشتی» دارند.

بر اساس این گزارش، بعد از استان سیستان و بلوچستان که ۸۲.۱ درصد از یارانه بگیران این استان از دریافت حمایت معیشتی بهره‌مند شدند، به ترتیب در استان‌های خراسان شمالی ۷۹.۲ درصد، استان خراسان جنوبی ۷۸.۴ درصد، استان گلستان ۷۸ درصد، استان لرستان ۷۷.۷ درصد، استان گیلان ۷۷.۱ درصد، استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ درصد، استان کردستان ۷۵.۹ درصد، استان اردبیل ۷۵.۲ درصد و استان همدان ۷۵.۲ درصد از یارانه بگیران، حمایت معیشتی دریافت کردند. یعنی در این استان‌ها بین ۱۸ تا ۲۵ درصد از یارانه بگیران مشمول حمایت معیشتی نشدند.

همچنین در استان‌های کرمان ۷۴.۷ درصد، زنجان ۷۴.۶ درصد، خراسان رضوی ۷۴.۵ درصد، آذربایجان غربی ۷۴.۵ درصد، آذربایجان شرقی ۷۴.۴ درصد، هرمزگان ۷۴.۳ درصد، چهارمحال و بختیاری ۷۴.۱ درصد، قزوین ۷۳.۷ درصد، کرمانشان ۷۳.۳ درصد و خوزستان ۷۲.۴ درصد از خانوارهایی که یارانه نقدی دریافت می کردند، مشمول دریافت حمایت معیشتی شدند. در این استان‌ها  بین ۲۵.۳ تا ۲۷.۶ درصد از خانوارهای یارانه بگیر در گروه دریافت کنندگان حمایت معیشتی قرار نگرفتند.

اما در بین ۱۰ استانی که در گروه کمترین مشمولان دریافت حمایت معیشتی قرار دارند، ۷۲.۳ درصد از یارانه بگیران استان مرکزی، ۷۰.۸ درصد از یارانه بگیران ایلام، ۶۹.۰ درصد از یارانه بگیران استان سمنان، ۶۸.۷ درصد از یارانه بگیران استان مازندران، ۶۸ درصد از یارانه بگیران استان قم، ۶۷.۸ درصد از یارانه بگیران استان فارس، ۶۶.۸ از یارانه بگیران استان بوشهر، ۶۵.۹ درصد از یارانه بگیران استان اصفهان، ۶۴.۹ درصد از یارانه بگیران استان یزد، ۶۳.۶ درصد از یارانه بگیران البرز و ۵۷.۲ درصد از یارانه بگیران استان تهران، حمایت معیشتی به آنها تعلق گرفت و مابقی یارانه بگیران در این استان‌ها، مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت نشدند.

بر اساس این گزارش، میانگین ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد، در کل کشور ۷۰.۱ درصد از یارانه بگیران، حمایت معیشتی را دریافت کردند و حدود ۳۰ درصد نیز در گروه مشمولان حمایت معیشتی دولت نشدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد