امروز

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۱۰ قبل از ظهر

سایز متن   /


وضعیت نگران‌کننده آب و فاضلاب در کارون

پایگاه خبری تفکر جوان:به گزارش ایسنا، مهران معلم در جلسه شورای سلامت خوزستان که در روز یکشنبه(۲۱ مهرماه) برگزار شد، با اشاره به وضعیت آب و فاضلاب شهرستان کارون اظهار کرد: زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهری کوت عبدالله (کارون) در سال‌های اخیر دچار عقب‌ماندگی بود. هر چند این وضعیت با اقدامات انجام شده، بهبود داشته اما هنوز نگرانی‌های ما در حوزه سلامت را رفع نکرده است.

وی افزود: نخستین مورد التور در سال ۹۳ در شهر کوت عبدالله با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد جمعیت این شهر، موجب شد که برخی شهرهای خوزستان از جمله اهواز نیز درگیر این مساله شوند. همچنان نگران هستیم اگر زیرساخت‌های شهر کوت عبدالله سریعا ترمیم نشوند، مواردی از بیماری‌ها را داشته باشیم.

نبود سیستم جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب در نقاط پرتردد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون با اشاره به اهم مشکلات آب و فاضلاب شهر کوت عبدالله بیان کرد: نبود سیستم جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب در بیشتر نقاط شهری به ویژه در نقاط حساس و پرتردد مانند بازارچه‌ها، مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.

معلم بیان کرد: همچنین گرفتگی مکرر خطوط جمع‌آوری فاضلاب، وجود انشعابات غیرمجاز در اکثر نقاط شبکه لوله‌کشی آب شهری، بوی نامطبوع آب در برخی نقاط شبکه آبرسانی و عدم لایروبی و آهک‌پاشی در مناطق شهری، برخی از دیگر مشکلات شهر کوت عبدالله هستند.

وی با اشاره به نقاط بحرانی فاضلاب در شهر کوت عبدالله بیان کرد: برخی نقاط اسلام‌آباد شرقی و غربی، کوی شکاره ۳، کوی شریعتی یک، کوی شهید چمران و کوی شهید محسن، نقاط بحرانی فاضلاب هستند.

بروز مواردی از هپاتیت و اسهال خونی

مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون با اشاره به بروز برخی بیماری‌های ناشی از آب و فاضلاب در سال جاری در این شهرستان گفت: در سال جاری ۴۲ مورد هپاتیت، ۲۹ مورد اسهال خونی و هشت مورد طغیان در این منطقه گزارش شده است.

معلم بیان کرد: شاخص کدورت آب شبکه توزیع شهری کارون نیز در شش ماهه نخست امسال ۵۰ درصد گزارش شده است. همچنین میزان کیفیت میکروبی آب شبکه توزیع شهری شهرستان کارون در شهریورماه ۸۳٫۳۳ درصد بوده و این در حالی است که میانگین استانی کیفیت میکروبی آب شبکه توزیع شهری ۹۶٫۶ درصد است. لایروبی و آهک‌پاشی مناطق شهری کوت عبدالله نیز ۱۰ درصد بوده و با توجه به این زیرساخت‌ها و این میزان لایروبی و آهک‌پاشی، نگرانی ما همچنان ادامه دارد.

وضعیت کارون دردناک است

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، نیز اظهار کرد: دوستان ما در شبکه بهداشت و درمان، گزارش خوب اما نرمی از وضعیت فاضلاب کارون ارائه کردند اما وضعیت این منطقه دردناک‌تر از این است.

وی افزود: همین وضعیت در بحث پسماندهای شهرستان کارون نیز وجود دارد. زباله‌های کوت عبدالله رهاسازی می‌شوند و در بحث جمع‌آوری و مدیریت پسماند، وضعیت بسیار بحرانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: استاندار خوزستان مهلت ۲۰ روزه‌ای به شهردار کوت عبدالله جهت لایروبی و آهک‌پاشی داده است اما تا دو ماه دیگر نیز کاری انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث لایروبی و مدیریت پسماند فرصت زیادی به شهرداری کوت عبدالله دادیم و حتی از مراجع قضایی نیز این موضوع را پیگیری کردیم. حکم جلب وی نیز اخذ شد اما پس از آن فرصت سه ماهه‌ای به شهردار دادیم اما باز هم تغییری در وضعیت این منطقه نداشتیم؛ بنابراین باید فکر اساسی در این زمینه شود، زیرا سلامت مردم در معرض تهدید است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد