امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

پایگاه خبری تفکر جوان؛ رقیه سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برداشت گندم از مزارع این شهرستان اظهار کرد: همزمان با فصل برداشت گندم در مناطق مختلف شهرستان، کشاورزان شهرستان لالی با تولید ۵ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم در هکتار رکورد تولید گندم دیم شهرستان را شکستند.
وی ادامه داد: رعایت عمق کاشت، تاریخ کاشت، آماده سازی مناسب بستر بذر، رعایت تناوب زراعی، استفاده از بذور اصلاح شده و… از جمله دلایل اصلی این عملکرد مناسب در بحث برداشت محصول گندم شهرستان است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان لالی تصریح کرد:در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان لالی زیر کشت گندم دیم رفته است و پیش بینی می‌شود بر این اساس میزان برداشت محصول گندم از شهرستان حدود ۶۰ هزار تن باشد.

سلطانی عنوان کرد: سال جاری یکی از بهترین سال‌ها برای تولیدات زراعی در شهرستان بوده که با تلاش و نظارت کارشناسان این شهرستان و همکاری خوب کشاورزان، سعی شده از طریق مبارزه علمی با آفات و بیماری‌ها از محصول به عمل آمده به خوبی مراقبت شود تا کشاورزان بتوانند بهترین محصول را برداشت کنند.
وی با بیان اینکه مبارزه مناسب با آفات و علف‌های هرز در شهرستان لالی یکی از عوامل برداشت خوب محصولات زراعی در این منطقه است، گفت: در سال زراعی جاری این شهرستان اقدام به برنامه‌ریزی بسیار مناسبی برای مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز کرده است و از این رو شاهد عملکرد مناسب تولید گندم در شهرستان بودیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا-مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد