امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

پایگاه خبری تفکرجوان؛دکتر مهدی حسینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح “تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی” به منظور جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در استان خوزستان آغاز شده است.
وی افزود: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و کارشناسان بهداشت در تمامی ساعات شبانه‌روز بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت کامل دارند.
حسینی‌زاده با اشاره به اهم اقدامات ۱۰ روز نخست طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، گفت: در این مدت ۸ هزار و ۶۶۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، ۵۶۹ مورد بازرسی از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، ۳۲۸ مورد بازرسی از محل‌های تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا و بامیه و شیرینی سنتی، ۲۴۸ مورد بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم و ۳۶۱ مورد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه برخی از اقدامات انجام شده هستند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۳۰ مورد اخطاریه بهداشتی برای مراکز و اماکن دارای نواقص بهداشتی صادر و در ۷۲ مورد مراکز و اماکن دارای نواقص بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند. 
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۴ مرکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی پلمب و یک هزار و ۸۱۵ کارت تندرستی صادر شده است.
حسینی‌زاده گفت: در این مدت ۳۴۳ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی سنتی و صنعتی و هفت هزار و ۷۰۲ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شده است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۵ هزار و ۲۸۹ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شده است. 
وی با اشاره به نمونه‌برداری‌های انجام شده از آب نیز، گفت: در این مدت یک هزار و ۳۳۲ نمونه‌برداری میکروبی آب انجام شده است. همچنین به ۲۷۲ مورد شکایات مردمی رسیدگی شده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد