امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۴۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۸۳۴۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  آیین افتتاح جشنواره ساعت ۱۵:۳۰ امروز (هشتم شهریور) در گلزار شهدا و با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و غبارروبی از مزار شهیدان مدافع حرم و سردار شهید علی هاشمی انجام می‎شود.
براساس اعلام ستاد خبری جشنواره تئاتر خوزستان، این جشنواره امسال در تالارهای آفتاب ( سالن اصلی و پلاتوی استاد لاریان) و آینه برگزار خواهد شد.
بر همین اساس در نخستین روز این جشنواره سه نمایش اجرا خواهد شد که به ترتیب نمایش‎های “امپرسیون جیغ بنفش” به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی حمزه وحید از امیدیه ساعت ۱۷ در تالار آینه، “درخت سیب گناهکار نیست” به نویسندگی سعید آلبوعبادی و کارگردانی امیر زبیدی‎زاد از بندر امام خمینی ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در پلاتوی استاد لاریان و “دی و بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت” به نویسندگی و کارگردانی سیاوش عالیپور از اهواز ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار آفتاب روی صحنه خواهند رفت.
پنج‎شنبه (نهم شهریور) نیز ابتدا در ساعت ۱۷ نمایش “رقص گیس‎ها در باد” به نویسندگی داوود پارسا و کارگردانی مریم طرفی از سوسنگرد در تالار آینه روی صحنه می‎رود، سپس نمایش زیرزمین به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی ایمان میرزایی و محمد نادرپور از دزفول در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در پلاتوی استاد لاریان اجرا می‎شود و سرانجام نمایش “دیروقته؛ ببخشید مزاحم شدم” به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی اشکان لدنی از بهبهان هم ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار آفتاب به بینندگان عرضه می‎شود.
در آخرین روز اجرای نمایش‎ها نیز جمعه (دهم شهریور) نمایش “پل‎سیاه” به نویسندگی سیدمحمدمصطفی موتورچی و کارگردانی حسین گلچین‎زاده از اهواز ساعت ۱۷ در تالار آینه، نمایش “ماضی بعید به نویسندگی و کارکردانی مهدی آشوغ از اندیمشک در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در پلاتوی استاد لاریان و نمایش “موج‎سواری در چشمان سپید” به نویسندگی و کارگردانی دانیال سیاحی از ماهشهر ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار آفتاب اجرا خواهند شد.
همچنین آیین اختتامیه بیست‎ونهمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان نیز شنبه (یازدهم شهریور ۹۶) ساعت ۱۷ درتالار مهتاب اهواز برگزار خواهد شد.
قرار است طی سه روز اجرای نمایش‎ها، نشست‎هایی در قالب نقد و بررسی هر شب پس از پایان اجراها در ساعت ۲۳ در محل اسکان مهمانان برگزار شود؛ ضمن این‎که برگزاری کارگاه‎های آموزشی در روزهای پنج‎شنبه، جمعه و شنبه (۹، ۱۰ و ۱۱ شهریور) ساعت ۱۰ صبح نیز در دستور کار این جشنواره قرار دارد.
منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد