امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۰۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۵۴۸۵

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سیاوش حسین‌پور در این باره اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۸۲ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: شرکت غله با بهره‌گیری از ۱۰۵ مرکز و کمیسیون خرید توانسته نزدیک به بیش از یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در قالب ۱۹۳ هزار و ۳۸۸ محموله خریداری و ذخیره‌سازی کند. از این میزان محصول یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۰۷ تن گندم معمولی و ۱۶۴ هزار و ۲۷۵ تن گندم دروم و همچنین از این مقدار ۳۶۴ هزار و ۴۶۴ تن خرید شرکت غله و ۹۸۸ هزار و ۵۱۸ تنخرید مباشر است.

حسین پور ادامه داد: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد ذخیره‌سازی و سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن، نسبت به ذخیره‌سازی گندم اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید ۴ درصد و ۲ درصد غیرمفید با قیمت ۱۳ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۳هزار و ۳۰۰ ریال خریداری کرده‌اند.

حسین پور عنوان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسئولین شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت‌های بانک کشاورزی، تاکنون ۱۷ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۷۴۴ میلیون ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: خرید رسماً به اتمام رسیده و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ افزود: موجودی سیلوهای استان در سطح مطلوبی است و هیچ‌گونه مشکلی از حیث تامین گندم در استان خوزستان نخواهیم داشت.

حسن پور تصریح کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید یک میلیون و ۳۹۵ هزار تن گندم خریداری شد که این مقدار متاسفانه به دلیل کاهش بارندگی و از بین رفتن بخش زیادی از کشت دیم، کاهش ۳ درصدی نسبت به سال زراعی گذشته را نشان می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد